יום חמישי, 23 ביולי 2009

מדברי הפסיכאטר וייל

פרקליט המרעיבה בביהמ"ש: אין לה מינכהאוזן

עם שוך הסערה, התייצבה האם החשודה בהרעבת בנה בבית משפט השלום בירושלים, לדיון בהארכת מעצרה. היא נראתה מחויכת אחרי הפגישה שקיימה עם הפסיכיאטר יעקב וייל

אפרת וייס
פורסם:
23.07.09, 15:31

בית משפט השלום בירושלים דן בצהריים (יום ה') בעניינה של האם החשודה בהרעבת בנה. החשודה, ששוחררה לפני שבוע למעצר בית ונפגשה עם הפסיכיאטר יעקב וייל שבדק אותה והעביר את חוות דעתו, הגיעה לבית המשפט ונראתה מחויכת. בדיון נכח גם סגן שר הבריאות, יעקב ליצמן, ששילם לאחרונה ערבות כדי לשחרר את האם ממעצר.

הדיון מתקיים בדלתיים סגורות, אולם פרקליט המשפחה, עורך הדין אברהם וייס, אמר לכתבים כי "חוות הדעת הפסיכיאטרית קבעה כי לאם אין בעיה הורית, אין לה מסוכנות והיא בריאה לכל דבר. מדובר באמא נורמטיבית ואין שום סיבה שהיא תמשיך לשבת במעצר. תסמונת מינכהאוזן נשללה בבדיקות".

לדבריו, עורך הדין, "העמדה של בית החולים הדסה היא שהילד אמור להשתחרר בתחילת השבוע הבא ולגבי הילדים - הם יגיעו לחקירה. בשלב זה הם בטראומה. הדיון בלשכתה של השופטת שולמית דותן נמשך בדלתיים סגורות".

האם שוחררה לפני שבוע למעצר בית, ובמהלך השבוע קיים עמה ד"ר וייל מספר
ליצמן גיבה את רופאי הדסה:
"אני חטפתי מכות" / רונן מדזיני
סגן שר הבריאות ביקר בבית החולים וראה את הפעוט שאמו חשודה בהרעבתו. המנהל מור יוסף הטיח בו: "קוראים לרופא 'מנגלה' ואיש לא פוצה פה". ליצמן העניק גיבוי ואמר על האיומים ש"זה לא נעים", אך הזכיר שהותקף בעצמו
לכתבה המלאה
פגישות, שבסיומן הגיש את חוות דעתו לגבי מצבה הנפשי. בראיון שקיים מוקדם יותר עם ynet, אמר הפסיכיאטר כי המשימה שקיבל על עצמו הדירה שינה מעיניו, וכי הוא אינו פוסל את האפשרות שהעניין התקשורתי העצום, ההקשר הפוליטי וההתפרעויות ההמוניות בירושלים השפיעו על החלטתו.



"עשיתי עבודה שהתקשיתי לבצע", אומר ד"ר וייל. "ביצעתי אותה כמיטב יכולתי בזמן המוגבל ותחת הלחץ האדיר של אמצעי התקשורת. אני גאה במה שעשיתי, כמו בדרך כלל. עשיתי עבודה מקצועית, ואני מקווה שגם נאמנה".

אמש טענו גורמים חרדיים כי בדיקת הרופא העלתה כי האם בריאה ואינה מסוכנת לסביבתה. ד"ר וייל הסכים לומר בעניין זה רק כי "ההדלפות הן ביטוי של הפוליטיזציה של כל מה שקורה בארץ בעקבות הסיפור. זו הדלפה של אנשים שצריכים את ההדלפה הזו. כל מה שקראתי בעיתונות זה הדלפות - והרי שנינו יודעים שהאמת היא לא המרכז של הוויה בכלי התקשורת. 90 אחוז ממה שמפורסם בתקשורת הוא לא נכון".

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

רשום תגובה