יום שלישי, 28 ביולי 2009

ראיון בלעדי עם הערב לשחרור האם-הרב פרוליך

הרב אברהם פרויליך אשר הסכים כי האם החשודה בהרעבה תשהה במעצר בביתו ואף הפקיד ערבות כספית בקופת בית המשפט, מתראיין לראשונה לאתרנו:
מאת: ד.נשיא

איזו מחלה אובחנה אצל חיים?

למיטב ידעתי, עד כמה ששמעתי מהנוגעים בדבר הרופאים התקשו להחליט בענין המחלה. והעלו השערות ממחלות ילדים ועד מחלות כבדות וקשות בניסיון לרפא את המחלה נתנו חומרים שגורמים לנשירת שער והוחלט אף על צום מוחלט של 4 חודשים.

אני מדגיש: אני לא רופא אלו שמועות הן מאנשי הדסה והן מהמסמכים שהגישו בישיבות השונות עם הרופאים .
בסופו של יום הרופאים חשבו שזו מחלה נדירה מאוד שמופיעה בספרות אחת ל3 מיקרים בכל העולם ומכאן ואילך ישנן גירסאות שונות על התרופות שנתנו ולא ניתנו.

2. איך הילד החלים לפתע?

האם טוענת שבתחילת יוני החל שיפור במצבו של הילד או משום שברון הלב והתפילות הרבות של הילד ו או משו ם התרופות הניסיוניות שעזרו.

3. האם רופאים נוספים עברו על התיק פרט לרופאי הדסה?

האם פנתה לייעוץ אצל מומחים רפואיים שהפנו אותה לביה"ח תל השומר שם פנתה היא לשני רופאים מפורסמים שראו את התיק הרפואי וחשבו שאולי יש להם מה לחדש בנושא וביקשו שהילד יגיע אליהם לעבוד בשיטה השונה מביה"ח הדסה עין כרם.

כשחזרה האם לביה"ח עין כרם ובפיה הרצון להעביר את הילד זאת מתוך מסקנה ביה"ח עשה כמיטב יכולתו ועדין הילד חולה אמרו לה הרופאים שהעברה לא כדאית הן משום המרחק והקושי שיהיה לה להגיע עד תל אביב בכל יום והן משום שהם עש ויעשו כמיטב יכולתם על מנת להביא מזור למחלתו ועל כן ביקשו הם שהאם לא תעביר את בנה.

לאחר שיחה זו עם הרופאים אומרת האם החל שינוי ביחס של הצוות כלפיה-החלו לדבר אליה בצורה לא נעימה ואז גם החלו החשדות, לטענתה, מכאן מתחיל הסיפור העצוב,

כשהבינו בבית החולים שהיא מתכוונת לעזוב את ביה"ח עם ילדה, האווירה הועכרה החלו חשדות הדדים ומהם החלה לצמוח הפרשיה המשונה שכולנו עדים לה: שאם כביכול יכולה להתאכזר על בנה.

4. מדוע לא לחקור את הילדים האחרים?

מחובתי לציין שאני לא נציג המשפחה ולא דוברה וכל מה שאני אומר זה על דעת עצמי.

רשויות הרווחה אמונות על טובת הילד. כאשר יש חילוקי דעות בין ההורים לרווחה אזי ביהמ"ש מכריעה ומשפיעה אולם בטרם מגיעים לביהמ"ש שהוא הכתובת האחרונה בחילוקי דעות, על הרווחה להסביר ולהשפיע על ההורים על מנת שיתנו אמון ברשויות הרווחה וכדי שהשתכנעו להעביר את הילד לטיפול הרווחה במידת הצורך.

משפחתו של חיים הינה משפחה מהיהדות החרדית מהשמנת של מאה שערים, שהחינוך בה רוחני- אין רדיו טלווזיה וחומרים שבמגזר החילוני הם אלמנטאריים.

האורח חיים במגזר החרדי ובמיוחד בקהילה אליהם משתייכת המשפחה הוא שונה סגנון חיים של היישוב הישן שגם בהופעה החיצונית הם אנטי תזה לחילונים.

השבוע ביום א' התקיים דיון בביהמ"ש בעניינו של חיים הגיעו חמש נשים מהרווחה בעלות תואר אקדמאי לבושות לטעמן של אנשי מאה שערים כמו על שפת הים :בבגדי מחשוף, נטולות שרוולים
בעוד שממולן יושבת המשפחה, הנשים עם שביס והגברים עם הלבוש היהודי האוטנטי כשהמשפחה רואה את מראם של נשות הרווחה היא לא מוכנה לתת שהילדים ישבו עם נשים אלו לחקירה בת כמה שעות. יתרה מזאת נשים אלו לא תבינה את דברי הילדים מה שלילד ממאה שערים הוא טוב וטבעי לרווחה זה ההפך הגמור כלומר תהום פעורה בין התנהלות החברה במאה שערים והחברה החילונית.

לו היה משרד רווחה מיחד למגזר החרדי נשים שהן מתוך המגזר ודאי שלא היה חשש לשלוח את הילדים לשיחה עמן . בטיפול בפרשה התוודעתי לאנשים ש3 דורות לא ראו קידוש מהו, אנשי ציבור מהשורה הראשונה בתקופת בן גוריון התגלעו חילוקי דעות בעניינים הקשורים למסורת היה עם מי לדבר משום שבן גוריון בא מבית מסורתי אולם במקרה הזה להסביר לאנשים אלו על חיי הדת במאה שערים ועל סגנון החיים זה כמעט בלתי אפשרי.
אנשי הספר לא יבינו אותנו ואת צורת חיינו, כשם שלא יבינו את צורת חייהם של האפריקאים בג'ונגל..

5. אם לא אובחנה מחלה אצל הילד על סמך מה קיבל תרופות?

שח לי ידיד שמשמש כיו"ר האתיקה הרפואית בארה"ב כי יש מידה מסוימת של חופש פעולה של רופא לעשות ניסיונות של סיכון מנמלי בחולה, במקרה דנן לא ידוע אם הכללים נשמרו או לא אבל קימת אפשרות של ניסיונות.

צוות ההגנה של האם טוענים שיש להם חומר חסוי רב אשר הינו חמור מאוווד, החומר יחשף אם יהיה הכרח זוהי תיבת פנדורה וכשהיא תפתח המצב יהי ה לא נעים כלל!

באופן אישי אני מכיר את האם והתרשמתי ממנה וכן משפחתי שהיתה איתה 24 שעות מכירה אותה היטב היא אם נהדרת אחרי שעזבה את ביתנו הלכה אשתי לבקר אותה בביתה וראו כמה ארבעת ילדיה דבוקים באם ולא מוכנים להיפרד ממנה אשתי רצתה לקחת את אחד הילדים שישבו על בירכי האם והילד סירב כי פחד להיפרד שוב מאמו.

משהי אמרה לי בעקבות הסיפור הזה:" רק ראש של גבר יכול להעליל כזה דבר על אם, כי אם שפויה לא יכולה לעולל דבר כזה לפרי בטנה".

6. האם אתה חושב שצריך להקים ועדה?

אני חושב שצריך לקחת אדם שלישי שאמון על הצדדים אני מוכן להתנדב לכך או אפילו שייקחו את פרופ' רחמלוביץ (שקישר בין מנכל הדסה לגאב"ד טוביה וייס) ושהוא יגשר בין הצדדים ויבוא סוף לסיפור המסובך הזה.

7. האם ראית את הוידאו של האם שצולם ע"י ביה"ח?

אני לא ראיתי, וגם צוות ההגנה לא. משום שאלו מסמכים של הפרקליטות ועד שאין כתב אישום הם לא מחויבים לחשוף אותם. אבל, ביום שישי הראו את הצילום גם לביה"ש השלום וגם למחוזי וניכר היה כי השופטים לא התרגשו מהתמונות בניגוד לפרקליטות שעשתה מהן רעש גדול.

אם היה מדובר ברמת מסוכנות גבוה כמו שהפרקליטות הציגה בתקשורת אין ספק שהשופטים( בשלום ובמחוזי) לא היו משחררת את האם לביתה ולילדיה.

מסקנתי מהפרשיה העצובה הזו היא: לדעתי שני הצדדים צריכים לשקול את מעשיהם אולי לעשות ברור עם אדם נטרלי וללבן את הדברים ביניהם.

10 תגובות:

  1. תגובה זו הוסרה על ידי מנהל המערכת.

    השבמחק
  2. הרב פרויליך היקר.
    אני רוצה לדון אותך לכף זכות ולהאמין שנפלת קורבן למעשי הנוכלות של האם והעדה אליה היא משתייכת.
    כשם שהיא הונתה את הרופאים במשך שנה , כך היא הונתה גם אותך.
    כדאי לך להתנער ממנה ומכל הסיפור, אחרת , כשהאמת תצא לאור ( וה יהיה בקרוב מאד) לא תדע איפה לקבור את עצמך מבושה.

    השבמחק
  3. באשר להמלצת למנות ועדת חקירה: אם הוועשה תמצא שכל המחלקה הזאת היתה המצאה של האמא ונגרמה באשמתה, האם תמליץ לחייב אותה בהוצאות האשפוז המיותר שעלה לקופת הציבור מאות אלפי שקלים ? והאם תתמוך בתביעה אזרחית נגד משפחיתי פחי הזבל ושאר הרכוש הציבורי?
    אם יראת אלקים בלבך - אנא עשה מהר מאד חשבון נפש נוקב.

    השבמחק
  4. מדוע אתה חושב שאתה "אמון על הצדדים" ? הרי מיהרת להגן על האמא ולהכפיש את הצוות המסור של הדסה ( אתה ואשתך במעשה הנואל של העציץ הנבול).
    גם פרופ' רחמילביץ לא אמון על הדסה לאחר שסולק ממנה.

    השבמחק
  5. משהי אמרה לי בעקבות הסיפור הזה:" רק ראש של גבר יכול להעליל כזה דבר על אם, כי אם שפויה לא יכולה לעולל דבר כזה לפרי בטנה".
    ברור היום לכולם ( גם למשפחה ) שהאמא לא שפויה.
    תסמונת מינכהאוזן לא מאבחנים על ידי שיחה עם פסיכיאטר אלא על ידי תצפיות על מעשי החולה. תצלומי הוידאו מוכיחים כאלף עדים את המחלתה.ואם היא לא חולה - אז מקומה בכלא להרבה שנים.

    השבמחק
  6. "כל המרחם על האכזרי סופו שמתאכזר על הרחמנים"
    במעשי הרחמנות שלך על האמא אתה מתאכזר לילד . אם הוא חס וחלילה יחזור לאמא , כל מה שיקרה לו יהיה על ראשך. "לא ץעמוד על דם רעך" . רחם על הילד לפני שדמו יזעק אליך מן האדמה.

    השבמחק
  7. איך הילד החלים לפתע ?
    גם לאנשים מאמינים כמוני קשה לקבל את התשובה שלך שהילד החלים משום שברון הלב של האמא...
    ראשית , לאמא לא היה שום שברון לב. היא או חולת נפש(כך אני מקווה) או השטן בהתגלמותו. שנית, התפילות אכן עזרו אבל לא בדרך שאתה חושב עליה. יש לרבונו של עולם הרבה דרכים להציל עשוק מיד עושקהו. במקרה הזה הוא נתן תבונה בלב הצוות של הדסה להבין שכל המחלה של הילד נגרמת בזדון על ידי האמא. הם הוציאו צו הרחקה לאמא ואז מיד הילד נרפא...

    השבמחק
  8. לדעתי לא צריך להיות קיצוניים כל כך אבל אני מסכים על כל מה שאמרו כך רק שהיה צריך להשתמש בלשון פחות קיצונית

    השבמחק
  9. במקום שיש חילול השם אין חולקים כבוד לרב
    מכתב גלוי לרב פרויליך.

    אני פותח בכל יום את תפילת השחר שלי באמירה" הריני מקבל עלי מצוות עשה של ואהבת לרעך כמוך" , כמו שמופיע בסידורי האר"י ז"ל.
    הבוקר היה לי קשה במיוחד לאמר משפט זה.
    יודע מדוע? כי אתמול בלילה, שלא כמנהגי , צפיתי ב"מבט לחדשות" בטלוויזיה.
    יודע מדוע חרגתי ממנהגי ? כי לצערי אני מעורב במתרחש בשבועות האחרונים במחלקה ההמטו-אונקולגית בבית החולים הדסה עין כרם.
    היכרותי עם המחלקה נמשכת כבר שנים.אני יכול להעיד כי עובדים בה אנשים מקצועיים ומסורים המצילים נפשות דבר יום ביומו. אנשים אלה עובדים ללא חשבון של שעות, יום או לילה, שבת או חג.
    צפיתי בחדשות כדי ללמוד מה הלך הרוחות ברחוב סביב הפרשיה הנוראה של האם החשודה בהרעבת בנה.
    הזדעזעתי לשמוע את דברי הבלע שהשמעת כלפי הצוות המסור הזה וכיצד הגנת בחירוף נפש על האמא ה"מסורה והאצילית" שהיא באמת או חולת נפש או מרשעת.
    דרשת שהחברה החילונית תבקש סליחה מהציבור החרדי על ה"עוול" הנורא שהיא גרמה לו ועל עלילת הדם שהיא העלילה עליו.
    רצוני שתדע ,הרב פרויליך, שהעניין שהיה צריך להיות פרטי , בין בית החולים ,רשויות הרווחה והמשטרה ובין האמא החשודה בהרעבת בנה ובשאר התעללויות , הפך על ידך ושכמותך למלחמת תרבות ודת.
    דווקא בימי בין המצרים בהם נדרשת יתר אהבת חינם , ליבית בחוסר אחריות מוחלט את אש השנאה והמחלוקת.

    על מה אתה רוצה שהחברה החילונית תבקש סליחה ? על כך שהיא טיפלה בילד המסכן הזה במסירות ולא חשדה מהיום הראשון שהוא קרבן להתעללות ? על כך שהיא הצילה את חייו ?

    אני אגיד לך על מה אתה צריך לבקש סליחה בשם אותו ציבור שאתה כביכול מייצג.

    1. גניבה. האם אתה יודע כמה עלה לקופת חולים האשפוז המיותר הזה במשך כשנה ? להערכתי מאות אלפי שקלים. כסף זה נגנב פשוטו כמשמעו על ידי האמא שהמציאה את המחלה המדומה של הילד. ראוי לציין שאנשי תולדות אהרן לא משלמים כלל לקופת החולים כיוון שהיא מוסד ציוני אך מנצלים את טוב ליבו של השלטון הציוני המעניק להם ביטוח בריאות גם ללא שמשלמים.
    2. שקר. השקר כאן מתפצל לשנים. הראשון הוא השקר המתמשך של האם שסובבה בכחש את הצוות הרפואי ודיווחה להם דיווחי שקר על מחלות שונות ומשונות של הילד. השקר השני הוא זה בו אתה מעורב עד צוואר. בעזות מצח אתה מאשים את הצוות המסור הזה שהוא גרם למחלת הילד. גם ההאשמה השקרית שהצוות נתן לילד כימותרפיה ושהעלים כביכול את תיקו הרפואי מצטרפים למסכת השקרים הנוראה שהפצתם.
    3. חילול השם. אינני יודע אם אתה באמת מאמין במה שאתה אומר או שאתה מוכן לשקר כדי להגן על כבוד העדה אליה אתה משתייך, אבל זה באמת לא חשוב כיוון ש"אחד השוגג ואחד המזיד בחילול השם". אנשי הצוות שיודעים את האמת (ושלא כולם דתיים ) חושבים עליכם את הדברים הרעים ביותר שאפשר ובצדק. "אוי לו לפלוני שלמד תורה, ראו כמה מקולקלים מעשיו".
    4. לא תעמוד על דם רעך. במעשיך ובמעשי מרעיך , אתם מסכנים את חיי הילד המסכן. הילד הזה אם יוחזר חלילה לאמו מסתכן בנפשו. הרי הילד הגיע לתת תזונה חריף כשהיה עם אמו ומשזו הורחקה ממנו חזר לאיתנו תוך תקופה קצרה. אם יוחזר לאמו חלילה, מצבו עלול להתדרדר חזרה. כולם יודעים שזו האמת , כולל הסבתא שלו שהתקשרה להודות לצוות על הטיפול המסור ועל שהציל את חייו.
    ה

    השבמחק
  10. המשך התגובה הקודמת

    5. הוצאת שם רע. בדבריך בטלויזיה הוצאת שם רע למי שפעל מתוך רצון להציל את הילד. רעיך האשימו את הצוות שעשה נסיונות בבני אדם ואף הרהיב עוז לכנות את ראש המחלקה "ד"ר מנגלה". להווי ידוע לך שלאותו רופא מסור , אף שאינו חובש שטריימל , יש הרבה זכויות בשמים. " כל המציל נפש אחת כאילו הציל עולם ומלואו" . יהיה קשה מאד לספור כמה נפשות הציל איש- מלאך זה אך בודאי שעולמות רבים הציל. המעשה הנואל שעשתה אשתך ביום שהילד שוחרר מבית החולים , בה השאירה עציץ נבול על מיטת הילד וכתבה על פתק " לזכרון הילד הפורח שהגיע לכאן ושגרמתם לו לנבול" גם הוא עבירה של לאו דאורייתא חמור זה. ( אגב, אמה של האמא התקשרה לבית החולים להתנצל על הפתק החצוף הזה וציינה שהיא יודעת שזאת לא האמת אבל היא לא תעיז לאמר זאת בגלוי כיוון שיתנכלו לה).
    6. בל תשחית. בהפגנות / מהומות שפרצו בגלל הסיפור הזה הושחת ציוד רב שנועד לרווחת הציבור ונגרם נזק שהוערך בלמעלה ממיליון שקלים. מי לדעתך יפצה את העיריה ? החרדים המתפרעים ( שלשיטתך עוד צריך להתנצל בפניהם ) ? ידוע לך היטב שלא תוגש נגדם תביעה כיוון שכולם רוצים עכשיו קצת שקט...
    7. חילול שבת. כל טיפול רפואי מיותר שנאלץ הצוות לבצע בילד שבת , הוא חילול שבת שגרמה האמא לצוות לעשות. אפשר גם להוסיף כאן את "לפני עוור לא תתן מכשול" . הצוות הזה הוא "סומא בדבר". לא היה לו יסוד לחשוד שהאמא מייצרת מחלות והוא פעל ממניעים של הצלת נפשות. כמי שאמון על "כל ישראל ערבים זה בזה " אתה יודע שאסור להכשיל בחילול שבת גם מי שאינו מקפיד על שמירתה, אבל במיוחד בצוות הזה , רוב האחיות הינן דתיות ( לא חרדיות , שהרי איזו אישה חרדית תעזוב את משפחתה בשבת ותלך לעבוד? ). אחיות אלה, עוזבות מדי שבת בעלים וילדים קטנים והולכות לטפל במסירות נפש בילדים מהסוג של הילד הנידון. כולן הוכשלו בעשיית פעולות לא נחוצות בהרבה שבתות.

    "הוי האומרים לרע טוב ולטוב רע. שמים חושך לאור ואור לחושך." אין מצב ראוי יותר לתאורו של הנביא ישעיהו מהסיפור הנורא שהתחיל כמקרה של אמא חולה /פושעת שלא אמורה לייצג אף אחד ושהפך בצורה מיותרת לחלוטין ,בעזרתך ובעזרת מרעיך , למלחמת תרבות ודת.

    אמר ינאי לביתו : אל תתייראי מן הפרושים וממי שאינו מן הפרושים אלא התייראי מהצבועים שעושים מעשה זמרי ומבקשים שכר כפינחס.

    כמי שגדל בצל העדה החרדית של לפני כ- 50 שנה, אני מזועזע לראות להיכן היא התדרדרה.
    "שובו שובו מדרכיכם הרעים ולמה תמותו בית ישראל." זה משפט נכון גם לחרדים.
    האם אני מיואש ? לגמרי לא. "אם תאמין שיכולים לקלקל, תאמין שיכולים לתקן" ויפה שעה אחת קודם.

    הכותב הינו קרוב משפחה של אחות במחלקה ההמטו-אונקולגית בהדסה עין כרם

    השבמחק

רשום תגובה